Oddway Film Production fortsätter att växa och anställer nu Sami Joensuu som regissör och Creative Director. – Sami kommer leda vår fortsatta kreativa utveckling och framförallt hur vi berättar intressanta och relevanta historier, säger David Stenberg, VD för Oddway. Sami Joensuu har lång erfarenhet som filmregissör, både i Europa och USA. Hans karriär har kretsat […]
Läs merVår ambition är att bli Sveriges bästa produktionsbolag. I denna strävan behöver vi hela tiden utveckla våra produktioner, inte minst våra animerade filmer. Och det vill vi att du hjälper oss med. Du ska höja dessa produktioner tillsammans med våra regissörer, producenter och övriga medarbetare på Oddway. Du ska kunna röra dig fritt mellan 2D […]
Läs merVi är glada och stolta över att ha blivit nominerade till årets Guldnyckel – kommunikationstävlingen som bedömer insikt, kreativitet och affärsnytta. Vår nominering gäller kampanjen “5 minuter i hemlöshet” som vi gjorde tillsammans med Dear Friends&Shout för Göteborgs Stadsmission. I filmen återskapas en verklig situation och miljö som filmades i 360 grader. Därefter bjöd vi […]
Läs merI början av 80-talet slog TV-kanalen MTV igenom med buller och bång. Först ut var ”Video killed the radio star” och sedan dess har musikvideon varit en självklar den av det rörliga mediet. Men vilken påverkan har musikvideos på hur ditt företag kommunicerar? Svaret är: En hel del… – Musikvideon ändrade synen på reklam och […]
Läs merForskning visar att om du ska nå ut till målgruppen så behöver du väcka engagemang och skapa känslor. Eftersom vi lättare relaterar till andra människor så kan det vara bättre att skapa känslor genom filmat material. Å andra sidan så går det givetvis även att göra animerade filmer riktigt känslosamma. Det har inte minst Disney […]
Läs merSiffrorna talar sitt tydliga språk; användandet av rörlig kommunikation växer lavinartat. 82% av alla internetanvändare i Sverige tittar regelbundet på YouTube. Enligt Facebook så visas fyra miljoner videoklipp dagligen i deras flöde. En internationell undersökning om hur vi tar till oss kommunikation visar att 60% av de tillfrågade hellre tar till sig information via en […]
Läs merIdag är de flesta branscher överetablerade – det är många som erbjuder samma produkter och tjänster. Då gäller det att sticka ut. Att förstärka och förhöja upplevelsen av varumärket. Det är därför du skall berätta historier. För historier är svårare att kopiera än dina produkter. I vårt nyhetsbrev får du tips och inspiration till hur […]
Läs mer2017 beräknas 69 procent av allt material på internet vara rörligt. Det gäller att haka på trenden. Men hur gör man för att nå genom bruset? Läs mer i vårt nyhetsbrev: http://gantrack1.com/t/v/0_NjcwMjEwMjIwNDcy/
Läs mer