2016-02-29

”5 minuter i hemlöshet” – nominerad i Guldnyckeln

Vi är glada och stolta över att ha blivit nominerade till årets Guldnyckel – kommunikationstävlingen som bedömer insikt, kreativitet och affärsnytta. Vår nominering gäller kampanjen “5 minuter i hemlöshet” som vi gjorde tillsammans med Dear Friends&Shout för Göteborgs Stadsmission. I filmen återskapas en verklig situation och miljö som filmades i 360 grader. Därefter bjöd vi […]

Läs mer
2016-02-15

Video killed the radio star….

I början av 80-talet slog TV-kanalen MTV igenom med buller och bång. Först ut var ”Video killed the radio star” och sedan dess har musikvideon varit en självklar den av det rörliga mediet. Men vilken påverkan har musikvideos på hur ditt företag kommunicerar? Svaret är: En hel del… – Musikvideon ändrade synen på reklam och […]

Läs mer
2016-02-08

Följ med in i animationens värld

Forskning visar att om du ska nå ut till målgruppen så behöver du väcka engagemang och skapa känslor. Eftersom vi lättare relaterar till andra människor så kan det vara bättre att skapa känslor genom filmat material. Å andra sidan så går det givetvis även att göra animerade filmer riktigt känslosamma. Det har inte minst Disney […]

Läs mer
2015-11-03

Bland hjärnor, känslor och en julhemlis

Siffrorna talar sitt tydliga språk; användandet av rörlig kommunikation växer lavinartat. 82% av alla internetanvändare i Sverige tittar regelbundet på YouTube. Enligt Facebook så visas fyra miljoner videoklipp dagligen i deras flöde. En internationell undersökning om hur vi tar till oss kommunikation visar att 60% av de tillfrågade hellre tar till sig information via en […]

Läs mer
2015-11-03

Så engagerar du genom storytelling

Idag är de flesta branscher överetablerade – det är många som erbjuder samma produkter och tjänster. Då gäller det att sticka ut. Att förstärka och förhöja upplevelsen av varumärket. Det är därför du skall berätta historier. För historier är svårare att kopiera än dina produkter. I vårt nyhetsbrev får du tips och inspiration till hur […]

Läs mer
2015-11-03

Trender, virala succéer och Volvo Ocean Race

2017 beräknas 69 procent av allt material på internet vara rörligt. Det gäller att haka på trenden. Men hur gör man för att nå genom bruset? Läs mer i vårt nyhetsbrev: http://gantrack1.com/t/v/0_NjcwMjEwMjIwNDcy/  

Läs mer
2015-04-24

Storytelling knyter känslor till produkten

Äkta berättelser berör. Genom så kallad Corporate storytelling kan du som marknadsförare skapa känslor som får ert varumärke att skilja sig från konkurrenterna. Men det är några ingredienser som skall till för att lyckas.   Det var en gång… Ända sedan urminnes tider har människan berättat historier för varandra. Förr framför lägerelden eller i skenet […]

Läs mer
2015-01-30

Slå henne hårt i ansiktet

Film väcker känslor och skapar engagemang. Det är därför ett utmärkt sätt att skapa debatt och belysa viktiga samhällsfrågor. En av vinterns mest delade filmer tar upp frågan om våld mot kvinnor genom att använda barn. Det låter illa, men filmen är helt underbar: http://viralvideochart.unrulymedia.com/facebook?id=935640966457578 En av 2014 års mest sedda videos var Always “Like […]

Läs mer