2018-12-05

5 trender inom rörligt

1. Skräddarsytt innehåll Vi blir bombarderade med content varje dag och vi orkar inte ta till oss en bråkdel av alla budskap som dyker upp i vår vardag. Därför blir det allt viktigare att vara relevant i kommunikationen och att göra budskapet skräddarsytt. Givetvis inte ner på individnivå, men att klustra olika målgrupper och att […]

Läs mer
2018-12-05

Reflektioner

Några tankar från David Stenberg, VD och Kundansvarig på Oddway…. Kommunikatören är död, länge leve kommunikatören! Detta är något som slår mig ganska ofta, hur mycket dagens kommunikatörer konstant behöver lära om och lära nytt. För aldrig tidigare har det väl varit mer komplext att vara kommunikatör än idag. En hel del huvudbry blir det […]

Läs mer
2018-12-05

Så blir du ”introresting”

Visste du att dagens moderna människa har sämre koncentrationsförmåga än en guldfisk? Detta bidrar givetvis till att det blivit allt tuffare för företag att nå ut med sina budskap. Men när det kommer till film så finns det ett antal knep för hur du lättare kan fånga tittarens uppmärksamhet. Har du svårt att göra klart […]

Läs mer
2018-09-18

Vi söker filmare/klippare med driv och engagemang

Är du filmare/klippare som brinner för att göra film och hålla i produktionen hela vägen? Välkommen till oss på Oddway Film! Du behövs på vårt kontor i Göteborg. Här ansvarar du för planering, inspelning och redigering av filmer i tätt samarbete med kollegorna på Oddway och våra kunder. Du har några års erfarenhet av beställningsfilm. […]

Läs mer
2018-02-23

Vem vann fighten om tittarna..?

Nyligen gick matchernas match av stapeln i USA; den årliga Superbowl-finalen som ses av runt 100 miljoner amerikaner. Philadelphia Eagles tog hem pokalen – men vem vann det verkliga slaget, det om utväxling på reklampengarna? Enligt Sports Illustrated gick de dyraste spottarna på ofattbara 5 miljoner dollar. För att prata svenska pengar så innebär det […]

Läs mer
2018-02-23

Så funkar VFX

Du kanske inte vet vad VFX är, men du har garanterat sett det. Både medvetet och omedvetet. I det här blogginlägget reder vi ut begreppen kring allt magiskt som kan göras med en film efter att kameran stängts av och hur man jobbar för att det skall ge bästa möjliga effekt.   VFX (Visual Effects) är […]

Läs mer
2017-10-16

Nominerade i 100 wattaren – igen!

Otroligt stolta över att ha blivit nominerade i ”100-wattaren” för andra året i rad! ”100-wattaren” premierar kommunikation utifrån den effekt den gett. Nomineringen avser vår film ”Vem ser” för Stadsmissionen, som vi producerat tillsammans med Dear Friends. Den 14 november får vi resultatet…. Se filmen här: https://www.oddway.se/case/vem-ser/

Läs mer
2017-10-10

IKEA tar steget in i AR-världen….

  Det är svårt att översätta begreppet AR, augmented reality, till svenska. “Förstärkt verklighet” är inte så lättförståeligt, men tekniken kan beskrivas som verkligheten med ett visuellt lager data över. Ett bra exempel är Pokemon Go, där man håller upp sin telefon och plötsligt kan se Pikachu, Ash eller något annat litet Pokemon-monster komma springande […]

Läs mer