2016-02-08

Följ med in i animationens värld

Forskning visar att om du ska nå ut till målgruppen så behöver du väcka engagemang och skapa känslor. Eftersom vi lättare relaterar till andra människor så kan det vara bättre att skapa känslor genom filmat material. Å andra sidan så går det givetvis även att göra animerade filmer riktigt känslosamma. Det har inte minst Disney […]

Läs mer
2015-11-03

Bland hjärnor, känslor och en julhemlis

Siffrorna talar sitt tydliga språk; användandet av rörlig kommunikation växer lavinartat. 82% av alla internetanvändare i Sverige tittar regelbundet på YouTube. Enligt Facebook så visas fyra miljoner videoklipp dagligen i deras flöde. En internationell undersökning om hur vi tar till oss kommunikation visar att 60% av de tillfrågade hellre tar till sig information via en […]

Läs mer
2015-11-03

Så engagerar du genom storytelling

Idag är de flesta branscher överetablerade – det är många som erbjuder samma produkter och tjänster. Då gäller det att sticka ut. Att förstärka och förhöja upplevelsen av varumärket. Det är därför du skall berätta historier. För historier är svårare att kopiera än dina produkter. I vårt nyhetsbrev får du tips och inspiration till hur […]

Läs mer
2015-11-03

Trender, virala succéer och Volvo Ocean Race

2017 beräknas 69 procent av allt material på internet vara rörligt. Det gäller att haka på trenden. Men hur gör man för att nå genom bruset? Läs mer i vårt nyhetsbrev: http://gantrack1.com/t/v/0_NjcwMjEwMjIwNDcy/  

Läs mer
2015-04-24

Storytelling knyter känslor till produkten

Äkta berättelser berör. Genom så kallad Corporate storytelling kan du som marknadsförare skapa känslor som får ert varumärke att skilja sig från konkurrenterna. Men det är några ingredienser som skall till för att lyckas.   Det var en gång… Ända sedan urminnes tider har människan berättat historier för varandra. Förr framför lägerelden eller i skenet […]

Läs mer
2015-01-30

Slå henne hårt i ansiktet

Film väcker känslor och skapar engagemang. Det är därför ett utmärkt sätt att skapa debatt och belysa viktiga samhällsfrågor. En av vinterns mest delade filmer tar upp frågan om våld mot kvinnor genom att använda barn. Det låter illa, men filmen är helt underbar: http://viralvideochart.unrulymedia.com/facebook?id=935640966457578 En av 2014 års mest sedda videos var Always “Like […]

Läs mer
2014-12-30

”Så kommunicerar du för att nå resultat”

Erik Modig forskar om konsumentpsykologin bakom effektivare kommunikation. Han vet hur vi ska kommunicera för att nå resultat – och han uppmanar marknadsavdelningar att våga släppa loss kreativiteten. Här kan du se vårt porträtt på Erik Modig, där han berättar mer om sin forskning: Du kan också läsa om Erik på Marknadsbiblioteket: http://webnews.textalk.com/marknadsbiblioteket/portratt/kommunikation-viktigare-an-nagonsin     […]

Läs mer
2014-12-30

Innehållet har blivit viktigare än tekniken

Den första reklamfilmen såg dagens ljus redan i början av 1900-talet. Sedan dess har reklamfilm varit den primära formen för företag som marknadsfört sig via film. Men i dag går trenden mot välproducerade filmer för webben, där man kan ta ut svängarna och inte behöver begränsa sig till trettiosekunders formatet. Videoklipp och film har blivit […]

Läs mer