2016-10-10

Välkommen Hugo!

Oddway Film Production växer och anställer nu Hugo Bergström på motion graphics. Hugo Bergström är vår nya wiz kid på motion graphics. Han kommer senast från BannerBoy i Stockholm och innan dess jobbade han under många år på Kokokaka Creative Studio. Hugo är mångsysslare och har utbildning inom flera områden, bl.a. inom konst och dataspelsutveckling. […]

Läs mer
2016-06-30

Sami Joensuu ny regissör och creative director

Oddway Film Production fortsätter att växa och anställer nu Sami Joensuu som regissör och Creative Director. – Sami kommer leda vår fortsatta kreativa utveckling och framförallt hur vi berättar intressanta och relevanta historier, säger David Stenberg, VD för Oddway. Sami Joensuu har lång erfarenhet som filmregissör, både i Europa och USA. Hans karriär har kretsat […]

Läs mer
2016-05-23

Oddway söker passionerad Motion graphics/2D/3D Artist

Vår ambition är att bli Sveriges bästa produktionsbolag. I denna strävan behöver vi hela tiden utveckla våra produktioner, inte minst våra animerade filmer. Och det vill vi att du hjälper oss med. Du ska höja dessa produktioner tillsammans med våra regissörer, producenter och övriga medarbetare på Oddway. Du ska kunna röra dig fritt mellan 2D […]

Läs mer
2016-02-29

”5 minuter i hemlöshet” – nominerad i Guldnyckeln

Vi är glada och stolta över att ha blivit nominerade till årets Guldnyckel – kommunikationstävlingen som bedömer insikt, kreativitet och affärsnytta. Vår nominering gäller kampanjen “5 minuter i hemlöshet” som vi gjorde tillsammans med Dear Friends&Shout för Göteborgs Stadsmission. I filmen återskapas en verklig situation och miljö som filmades i 360 grader. Därefter bjöd vi […]

Läs mer
2016-02-15

Video killed the radio star….

I början av 80-talet slog TV-kanalen MTV igenom med buller och bång. Först ut var ”Video killed the radio star” och sedan dess har musikvideon varit en självklar den av det rörliga mediet. Men vilken påverkan har musikvideos på hur ditt företag kommunicerar? Svaret är: En hel del… – Musikvideon ändrade synen på reklam och […]

Läs mer
2016-02-08

Följ med in i animationens värld

Forskning visar att om du ska nå ut till målgruppen så behöver du väcka engagemang och skapa känslor. Eftersom vi lättare relaterar till andra människor så kan det vara bättre att skapa känslor genom filmat material. Å andra sidan så går det givetvis även att göra animerade filmer riktigt känslosamma. Det har inte minst Disney […]

Läs mer
2015-11-03

Bland hjärnor, känslor och en julhemlis

Siffrorna talar sitt tydliga språk; användandet av rörlig kommunikation växer lavinartat. 82% av alla internetanvändare i Sverige tittar regelbundet på YouTube. Enligt Facebook så visas fyra miljoner videoklipp dagligen i deras flöde. En internationell undersökning om hur vi tar till oss kommunikation visar att 60% av de tillfrågade hellre tar till sig information via en […]

Läs mer
2015-11-03

Så engagerar du genom storytelling

Idag är de flesta branscher överetablerade – det är många som erbjuder samma produkter och tjänster. Då gäller det att sticka ut. Att förstärka och förhöja upplevelsen av varumärket. Det är därför du skall berätta historier. För historier är svårare att kopiera än dina produkter. I vårt nyhetsbrev får du tips och inspiration till hur […]

Läs mer